Wednesday, February 20, 2013

the wedding in bali (cerita lapuk)


tidak ada dalam perancangan dalam hidup saya untuk mengadakan wedding di bali itu..ianya adalah perjanjian yang berlaku secara spontan between me and my dear father..

hehe masih ku ingat..ketika saya pulang bercuti hari raya dari brisbane or the queenslanders call it 'brissy'..my dear father for the first time in my life..dia bertanyakan soalan cepu emas tentang 'bila nak kawin?' that time i was 25..i think dia takut kot sebab saya macam tidak ada perasaan pada sesiapa i.e no boyfriend, masih tido dlm bilik parents, saya juga adalah seorang perumah..and my age was already 25 (my elder sister got married at the age 25) 

ni yang tak best ni..bila dah my dear father tanya soalan ni..all these while dia cool sajeee..tandanya he's really concern about me yang not getting married..so saya jawap la dengan selamba..

'papa cool! im giving u some time to save some money..'

tp it's almost 3 years after my elder sister got married..so my dear father cakap duit is not a problem anymore..duit yang digunakan untuk wedding my elder sister pun mungkin sudah di recover blk..alasan yang kurang kukuh disitu..saya masih berfikir2 lagi jawapan yang paling enak didengar and could give a big fullstop to his question..then i came up with this answer..

'i wanna have a wedding in bali..i wanna bring closed family and friends there..so u better save now as it gonna cost u a bomb..'

tiba2 my elder sister entah dari mana menyampuk..

'haaa..goodddd idea..kita bla bla bla bla blaa bla..'

dengan tiba2 jgk la my dear father nampak excited n interested giloooo dengan idea itu..dia pun menyampuk..bla bla bla bla bla bla n me..%$^#%%$^$^%%@%%#^%^% (oh di manakan ku cari teman hidupppp)

menjadi satu tekanan pulekk dari orang2 yang excited nak pegi bali yang menyuruh saya kawin..mak sedaro n pok sedaro mesti tanyo ni bilo nk kawin nii? nk tunggu putera dari mana ni..setiap kali itu la sy akan jawap..insyAllah tahun depan..dan tahun berganti tahun..dan masih tahun depan jugok...hehehe

time tu saya sudah kenal my husband..its just that we were not that rapat! n i have no perasaan towards him..rasa nk kenal tu ada..tp nanti kan dikatakan memberi harapan pada orang..tp dalam 2-3 orang tu i think he was the veryyyy suitable + possible candidate utk di jadikan kawan hahahaah saya tidak suka mengenali org from A sb saya time tu sudah di huruf G hahahaha mengarut! saya sebenarnya tidak suka mengenali orang yang saya totally tidak kenal..sb kena usaha lebih sikit nk kena start all over again..1 phase yang panjang ok!

so selepas pertemuan singkat lepas hari raya aidilfitri in 2009 kami jadi rapat...after 3 years..we tied the knot! i nowww...pronounce us as husband and wife! :D

the invitation card

the best wedding picture by the beach (for me)
garden wedding@jayakarta, bali

balinese wedding (so called) haha berat sungguh benda atas kepalaku ituu

para hadirin..





2 comments:

DewI haTi said...

dan xpasal2 sy jgk boleh g sana 4 second time..thank tu papa awk jgk..hehe

she said...

hehe samo2 bagi pihak :D