Thursday, February 28, 2013

ceasar salad~



resepi untuk mereka yang diet + healthy + senang + kenyang + sedap! my dear abe is a vege lover! mula2 kawin dulu mcam pelik sb..saya tak pernah tgk org suka mkn raw vege sepinggan dengan berselera seperti saya mkn maggi semangkuk! habis..licin..sehingga menjilat jari! hahaha seriously..dalam family saya tidak ada seorang pun penggemar vege tegar..kecuali my elder sister..tp tak setegar my dear abe..


alang2 dia pegi cameron..di belinyaaaa romaine lettuce tu smp 5 plastik! terkejut tgk! dalam hati saya..tahu la suka..tapi byk mcm ni blh habis ke? hehe mmg boleh! disuruh goreng dgn bawang putih..mmg akan habis 3 bunches sekali makan..buat salad pulak letak 2 bunches..mmm ok..

resepi untuk ceaser salad ialah

romaine lettuce
croutons (ni beli yang dah siap..nk buat sendiri senang je! potong dadu roti then bakar sampai garing)
cherry tomatoes
grated cheddar cheese (saya potong2 je)
ceasar dressing
*perah lemon or lime sikit (tak nak pon tak po)

*optional
smoked salmon (paling suka..tapi pricey!)
grilled chicken
poached egg

saya letak sausages sb chicken breast x dok..nk letak telur..husband saya sudah mkn 2 half boiled eggs for breakfast so cukup lah utk hari ini..kolesterol yerrr hehe

btw nak yang readymade sila berkunjung ke delicious cafe! the best ceaser salad yang pernah saya makan..perhaps tpt ni la pertama kali saya mencuba makan salad dalam seumur hidup saya mmmm..not bad dan setiap kali berkunjung mesti order ceaser salad for starter tp kena share ok sb portion dia semangkuk besar! :D

No comments: