Monday, March 4, 2013

how?

mmm..how? mcm mana? bagaimana? utk refuse org secara baik untuk tidak ambik dukung anak kita dgn suka hati/ sewenag wenangnya.. seriously i do mind if people i.e strangers suddenly come to me and without asking permission from me or my husband to take/cuddle/carry my tumil daddy! 

last weekend kitorg pegi makan ikan singgang sb dah lama tak makan..so kitorg pegi dkt gerai yang berdekatan dgn tempat ikan singgang tempat favorite kitorg dulu..tp kedai tu dah tutup..kedai dia dekat area chow kit betul2 depan bas budaya punya office/ dekat dgn bangunan umno lama/ depan kelab dangdut reggae cheap! hahahaha anyone tahu diorg buka kt mana skrng? 

kisahnya...si waitress tu..tgh ambik order dia tegur2 tumil daddy which i absolutely dont mind..tapi lepas dia hidang semua makanan..kami tgh makan..dia dtg ambik tumil daddy..saya dah cakap dgn baik..nanti dia nangis..dia takut kt orang..tp si tumil daddy tak nangis la pulakkkkkkk di bawaknya tour dapur..jalan2 kt gerai dia..di passing nya tumil daddy..mcm passing puzzle! customer yang datang pun cuit2..saya dah tak senang ddk..n makan pun cepat2 dan tidak tenang sb mataku ini tengok je kt tumil daddy..u never know..these days anything impossible blh jadi possible je..kalau hilang anakku itu..mahu menangis tak berlagu ler saya..my dear husband mcm cool je..dalam hati dia bimbang jgk kot..tp tak obvious..dah sudah mkn tu..saya paksa my dear husband pegi ambik tumil daddy cepat2!


ikan singgang tu sedap jgk..tp mcm yang my dear mother buat je..
i want something different dari yang selalu makan!
kalau sama might as well mkn kt rmh je la :D
itu bukan kejadian pertama yang pernah berlaku..ada few more..antaranya time pegi mkn jgk..ada mokcik arab ni..dari jauh dia tegur2 tumil daddy so otw nk keluar tu i have to pass through their table tiba2 dia tariknya tumil daddy without telling..terkejut giloo! di kiss + gomolnya tumil daddy..ok may be that's their customs tp can u be more polite..can u please at least..say 'excuse me..can i'???

time saya and my dear husband pegi pasar malam pulak..si pokcik jual ayam yang baru lepas memotong ayam..pegi sentuh tumil daddy..okkk saya tak kisah dia nak pegang tp tangan tuuuuuu tak hygienic sungguh! 

may be diorg tak perasan..sb time saya belum ada anak dulu pun saya suka kan babies..kalau tgk baby cute rasa mcm nk pegi pegang n tegur! time kt tassie dulu..anak2 mat salleh kan comel2 hehe so sy selalu pegi and ask permission duluuuuu to touch/carry/ambik gambar..comel gileee rasa nk lempang hahahahaha sb saya ada terbaca article ni..tak semua ibubapa suka kalau kita pegang anak2 mereka..time tu tak tahu kenapa laaa..now i know whyyyy...yeaa my be because im a mother..terover sensitive pulok hahaha

note: saya tak kisah kalau my families or friends yang pegang my tumil daddy..nanti kamu2 yang baca ni terasa pulaks! jgn terasa ok..i love u! :D










No comments: