Monday, April 15, 2013

the paruas~



parua adalah nama jalan rumah sewa kami time belajar kat tassie i.e tasmania, australia..saya dan mariam sebenarnya budak foch street tp lepas tu berpindah ke parua road sb lebih selesa kalau tinggal dgn org yang seagama..masak pun senang :D byk kenangan dgn mereka2 ni..kt sana community melayu tak ramai..students melayu pun x smp 10 orang kot time kitorang mendarat disana sb tu jadi rapat.. amy, echa, kak mimi dan saya adalah archi students (masa tu la student)

amy
amy ni dari dulu mcm ibu2..pandai masak..(oh rindu chocolate cake) gila2 jgk tp at times la bkn selalu..nak jadi kan cerita..saya jumpa amy ni time tgk berjalan2 kat launceston city..dia tgh jalan2 dgn echa..i berjalan2 kt city dgn my friend from college kt pj..amy ni shes a friend of my friend..my ex-schoolmate..first time jumpa tu terus tanya 'kwn juju kan?' tgk2 jd my coursemate + housemate+ org kelateeeee jgkkkk (oh ada teman nk kecek kelate sb saya ni letih nk kecek luar sokmo)..

echa
echa org kajang tp mak dia org terengganu so everytime saya letih kecek luar saya kecek kelate jah dgn dio..sb dia faham! hehe walaupun same age, shes more like an elder sister to me..sgt helpful..mcm kakak lahhh characternya sb dia pun anak sulung..byk membantu dlm assignment saya..kalau nk tahu echa ni the very 1st malay student yang buat Bsc + honours..salute! time amy tak gila2..dia la kawan gila2 saya..hehe dia housemate saya sampai la kami pindah untuk bekerja di brisbane..bab memasak n kemas rumah dia mmg rajin tp dia selalu ckp dia malassss! tp everytime dia masak tu sgt experimental las tp blh mkn! masakan yang saya suka adalah ayam kung pau :D

kak mimi/ mimot
kak mimi is kl-ien n she is really a kakak to all of us! dia is a place for us to refer or plan apa2 for trip or study..sgt tidak cepat kalut..cool je! dia grad awal 2 tahun dari kitorg tp dia stay kt launnie setahun n kerja part time kt uni sambil tunggu utk P.R di approve..tp lepas dapat tu dia blk msia utk kawin then dia pg dubai ikt husband dia..

mariam
sebenarnya mariam tak tinggal kt parua road pun..tapi kitorang selalu ajak dia tido rmh kitorg..time dia dtg mesti tido sekatil dgn saya..padahal katil saya tu single king..nasib baik muat la sb kitorg almost the same size..bab nk gila2 dgn dia ni mmg menjadi..geng jerit saya ni..time kt foch street saya suka masak utk dia sb dia suka makannnnn tp badan nya kecik je n tak besar2..tp time dia stress mmg nampak gilaaaa semua F word keluarrrrr hahahahaha lepas dia grad awal setahun dari saya dia pindah ke goldcoast utk kerja..terasa sedikit kehilangan sb dia je yang layan saya gilaaa tak kira pagi petang siang malammmm tp time pindah brissy, every weekends kitorg mesti take turn sleepover..btw dia from tmn melawati yowww! :D

rashi
rashi ni org johor! mmg sgt kakak jgk wpun muda setahun dari saya..dia sgt firm dgn apa yang dia ckp n buat..budak mrsm niiii hehe dia sama course dgn mariam (bio med) pandai masak jgk..dalam kami2 ni..dia lah yang paling tidak gila..tp bila saya dan mariam tgh gila dia hanya gelak sambil ckp 'gila la korang ni' :D

nina
nina was never my hsemate tp mcm dah lama kenal..saya kenal dia thru mariam and rashi..soft spoken but dont mess up with her..she can be..what u cant imagine :D shes from seremban..dia kt tassie pun setahun je..sb lepas tu dia pegi india to complete her medic course..

year 2007 terpaksa di 'dot2 kan' sb time ni sayan n kak mimi masih tidak bertudung :D
kitorang ambik pic ni utk hantar ke newspaper for salam perantauan hehe tp yang ni version posing2 

after 5 years kami berjumpa kembali..pada asalnya kami telah membuat perjanjian untuk berjumpa pasa 12.12.12 pkl 12 di ikea ( the only place that we can think of that will never shut in the next 10 year hehe pada masa itu lahhh) tetapi sb kan mariam kawin bln 31.12.13 so we postponed ke hari perkahwinan mariam..susah lah sb amy time tu kt kedah (now in kl) mariam kt goldcoast (tak kan nk balik msia awal lg kan) and so on...

31.12.12 mariam n adzlan got married after 10years knowing each other
@ duchess place

from right: amy, kak mimi, echa, rashi n her son n me!
(sorry mariam i terover pulak pakai baju hahahahahaa)

2013 kita jumpa lg..amy tu tgh tunggu masa nk deliver, nina u should mkn lebih sikit.
rashi i seriously amazed u blh train anak by referring to buku (i wish i blh bt jgk :D)
mariam cepat2 dpt baby ok so that u tak gila2 sgt hahaha (contohilah i) konon!
 echa saya rasa anda sgt seorang yang berkerjaya skrng tp jaga kesihatan ok..
kak mimi pulak not in the pic i think dia pegi india time ni or penang..x ingat las

with families..saya dgn nina je bersingle mlm tu..husband nina fly mlm tu(hes a pilot)
btw thank you my dear husband for letting me hv my 'ME' time
tp x best la sb semua dgn husband n anak..i pulak srg2 :s

 sekararang..

nina : tgh buat housement dah jadi doktor pun
amy: arkitek kt jkr
rashi: scientist kt hospital pantai ampang
echa: arkitek kt subang jaya
mariam: scientist kt goldcoast lab
kak mimi: arkitek kt ara damansara
me: a fulltime housewife! what a dream came true! ohhh i wanna go back to work :s

No comments: